Snart 13 år!

Hej Igen!


Idag har vi firat mig som fyller 13år till tisdagen. Ida var den som kom först av alla :)

Vid ca 13 tiden kom mormor och morfar. Av dem fick jag en MP3-spelare och en slags tröja som var lila och svart. Sen fick jag mamma och pappas presenter som bestod av en stor klocka som man (bygger) upp på väggen och en radio som jag ska ha i stallet när den blir klar. Kim (min bror) körde hem några kompisar så jag och Ida satt och väntade på att han skulle komma hem.

När han väl var hemma så gick vi ut på hans rum (han bor i ett före detta skjul) och frågade om jag kunde få hans present nu. Då sa han att vi skulle hjälpa honom att ta in disk, så då bar jag och Ida in tallrikar, bestick och glas. Mamma sa att vi skulle ställa in det i diskmaskinen, men där var det såklart rent. Så då måste vi först ta ut det rena innan vi kunde sätta in Kims smutsiga disk. Jämt efter så kom Kim in med min present, och jag öppnade den. Det var ”Ice Age 3” spelet till Wii. Jag visste vad det var eftersom Kim hade sagt att jag kunde beställa ett spel från CDON som kunde kosta upp till 450kr, och jag beställde ”Ice Age 3”. Så jag och Ida spelade det ett litet tag innan de andra kom vid 14 tiden.

Då kom min farmor, farfar, faster, farbror och en av mina kusiner. Av mina kusiner och deras ”tjejer” fick jag ”Häst Lexikon” och av farmor och farfar fick jag en skottkärra, ridspö och ett fotoalbum med bilder från 2004/2005 – 2010.

När vi skulle grilla så var så klart gasen till grillen slut så då åkte mamma och pappa för att hämta mer. Tillslut blev maten klar och då åt vi. Jag tog en vanlig ”hot dog” och Ida tog ”ost och bacon” korv.  Sen var det dessert och då hade vi marsipantårta (tror jag), chokladtårta, ”kokoskaka” och glass.

Jag ska lägga in kort sen, men som sagt hittar jag inte sladden till kameran :P

Ida, min farbror, faster och kusin åkte hem för en stund sen och nu har jag tid att skriva. Kvar är då mormor, morfar, farmor och farfar.

Skolveckan släpade sig fram eftersom jag längtade till söndagen (idag) och nu hoppas jag att de andra veckorna går fort :)

Det blev kanske lite mycket text idag, men jag orkar inte dela på det :P Också så säger jag förlåt för att jag aldrig har med några roliga bilder, men orsaken stor här ovanför.

Men här ska ni få några roliga kort på mig och Ida :





Också en mer normal bild :


Det var allt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0