Hemma bäst

Hejsan!

I detta nu befinner sig mamma och pappa i Wien i Österrike. Jag kunde få fäljt med, men jag sätter mig inte i ett flygplan... så då blev jag hemma. Synd bara att jag måste gå på skolan, det är ett minus. Men jag har ju huset för mig själv hela dagen, och på natten sover jag hos mina farföräldrar som bor bara nån hundra meter i från oss :D

Annars har veckan varit lugn. Jag fick en "avskedspresent" från mina föräldrar, men jag ble inte särskilt glad är jag rädd. Jag hade hoppats på att jag skulle få Sims 3 husdjur, men istället fick jag en bok:



Jag har redan läst ut den, och den visade sig vara väldigt bra. Ett bra boktips. Men jag råder er att läsa den första boken först:



Jag har inte läst den första delen, men jag tror man förstår mer då. Så här har ni två boktips. "Piraternas fånge" och "Piraternas skatt".

De här böckerna utspelar sig år 2216, alltså 215 år in i framtiden. Världen ligger under vatten p.g.a klimatförändringar. Och boken handlar om fiskarflickan Lilly, premiärministerns dotter Alexandra (Lexy) och piratpojken Zeph.
I de här böckerna är det blodigt allvar. Författaren har lagt till detaljer om lik, blod och vapen.
Väldigt fängslande berättelser.

Mitt ordspråk för det här inlägget är:
"Borta bra, men hemma bäst"!

PernillaMelinda/Djurälskare

Kommentarer
Postat av: Ida

Du burde jo väre glad siden du får en gave når foreldrene dine DRAR!! Jeg får bare når de kommer hjem! :P

2011-12-12 @ 15:37:26
Postat av: PernillaMelinda

JA, men jag tror inte du hade blivit särskilt glad om du fick en bok istället för ett spel :P

2011-12-15 @ 18:50:01
URL: http://pernillamelinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0