Spelkväll

Hej!

Igår var jag, mamma och pappa på ''spelkväll'' hos Ida(min kompis). Vi hade uppgifter från minuten, och några var svåra, men vi körde inte med tid :)
Vi hade bland annat med :
Superbollen
Ägget är löst
Burktårta
Kaknästornet
Kakmonster

Kakmonster var svårast. Man ska ha ett kex i pannan och med hjälp av musklerna i ansiktet få kexet ner i munnen.

Efter det grillade vi och sen spelade vi dart. Vi åt godis men vi orkade ingen dessert :D Så desserten blev i dag istället.


Är det inte hemskt det som hände i Norge häromdagen? Bomben tyckte jag först vad illa, men sedan kom det här med Utöya. Jag tycker sund om familjerna och vännerna som förlorat de av sina. Och tänk vilken upplevelse för de ungdomar som överlevde, de såg sina vänner mördas, de såg alla liken. Det är bara de som är sjuka som gör något sånt mot ungdomar. Jag har själv många av mina släktingar i Norge (men jag vet inte var) så det kunde väl ha varit någon i min släkt som hade blivit mördad. Men de har i alla fall fått tag i den som gjorde det.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0