Sparar

Hej!

Nu håller jag på och sparar till en sak som jag jättegärna vill ha! Tänker inte avslöja vad det är, kan hellre göra det när/om jag köper det...
De här dagarna har varit skit, för jag har haft en jävla huvudvärk som vägrar släppa. 5 dagar i rad har det dunkat i huvudet och varje litet ljud får det att explodera. Och det är ju typiskt att det var kokhett i bussen, och att folk skrek hela tiden. Trodde jag skulle börja gråta, så illa var det då. Jag hörde också på musik, men det hjälpte ju inte att stänga andra ljus ute.
Dessutom tror jag att jag är lite hörselskadad eftersom jag hör pipljud många gånger om dan, inte hela tiden men ofta.

Mitt sätt att tjäna pengar på är:
Sälja saker (min minidator och gamla cyklar, mammas förslag)
Jobba åt pappa (40kr/timmen)
Göra saker hemma och få veckopeng.

Eftersom det är 1,5 mil till närmaste "stad" så kan jag inte skaffa nåt deltidsjobb heller. Surt asså. Så jag kanske kan köpa den här grejen (är ganska dyr) om ett halvår. Och jag har inte så stort tålamod när jag verkligen vill ha nåt. Önskar att min familj hade haft mer pengar...
Tycker det känns som om de som bor i "staden" får allt de vill. Några i sjuan har Iphone, Ipad mm. och det känns som om de inte behövde göra nåt särskilt för det. Kanske önska de sig det i present och fick det då. Men det hade ALDRIG mina föräldrar haft råd med. Jag har egentligen pengar till att köpa saken, men måste ju tänka lite på framtiden också, för jag vill inte sluta som min bror; i stort sett fattig och ta pengar från mamma och pappa.

Kanske kan jag en dag köpa den här, men det blir ett tag till eftersom jag inte fyller år förrän i augusti och inte får pengar på det sättet. Ingen har ringt för datorn heller... Jävla liv


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0