Igång igen

Äntligen har jag kommit igång med ridningen igen. Har nog inte ridit på minst tre veckor...
 
Efter skolan åkte jag, mamma, pappa och hästarna till Nordmarkens Ridklubb (NRK) för att rida för Henriette. Det gick bra, men Loke hade så mycket energi att Henriette var tvungen att longera honom i nästan fem minuter. Varje gång hon fick upp honom i galopp sparkade han bakut, tur att inte jag satt på då.
När jag red var han mest bara envis, han ville inte trava. Och precis före vi skulle lägga av skulle jag rida diagonal, och då fick han för sig att han hade lite energi kvar och bockade. Jag klarade att sitta kvar, vilket nog var tur. Mamma sa att hon fick hjärtat i halsgropen, något som hon får varje gång han gör så ;)
Det var kul att få jobba med Loke igen och det var något som vi båda behövde. Pappa höll Amanda i ena hörnet av ridbanan hela tiden och hon stod helt still. 
 
Det var en allmänt lyckad dag tycker jag.
 
Vi hörs!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0