Höstlov snart slut

Det är så irriterandes att loven går så fort...
 
I måndags började höstlovet och nu är det redan slut.
 
Måndag, tisdag var vi hos mormor och jag måste erkänna att jag har haft bättre dagar. Mormor klagade bara på mig och tyckte allt jag gjorde var fel. Jag och mamma hjälpte dem i källaren och uppe på vinden städade vi bort en del julsaker som de inte behövde, hälften tog vi med oss hem ;)
Jag blev verkligen lättad när vi började packa ihop våra saker och bege oss hemåt igen. Det var de två värsta dagarna på länge.
 
På onsdagen red vi lite här hemma. Jag först, lite trav och galopp och mamma sen i lite trav. Loke är ganska opålitlig ibland och kan hitta på hyss. När mamma red försökte han dra in i stallet med henne.
Jag red ner till farmor och farfar och mamma gick bredvid med Amanda. Det gick bra ner, men Loke hetsade upp sig över något. På väg hem igen travade jag uppför en backe och fick upp honom i galopp. Vilket misstag! Han bockade eller sparkade bakut, vet inte vilket, och jag flög rakt i backen och såg hur Loke var nära att trampa på mig. Jag hoppade upp igen och enligt mamma såg jag ut som en arg geting. Känns att min rygg fick sig en knäck, har ont i nacken, ryggen och svanskotan. Några hack på ena knät och handen efter gruset fick jag också, men annars mår jag bara bra. I och för sig är jag fortfarande sur på Loke och min tillit till honom sjönk med 50%
 
Njut den sista dagen av lovet!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0