Släkt på besök

Hej!
 
Har som vanligt inte skrivit på ett tag. Men nu i helgen har jag haft en ursäkt. Tio över tio i torsdags kväll kom morbror Steinar, hans fru Kari och deras adoptivdotter Björg hem från Kina med en liten kille. Så nu har jag två kusiner från Kina :)
Vi mötte dem på flygplatsen och körde dem hem till oss. Sen har de varit hos oss ända tills mamma körde dem till flygplatsen i går eftermiddag. Det var trevligt och det är synd att jag nästan aldrig ser dem. Sist jag såg Björg var för nästan två år sen... Förhoppningsvis ser jag dem vid min konfirmation till våren ;)
 
Johan, som killen heter, är en pigg och glad treåring. Han har ett fel på ena ögat men det gör honom nästan bara ännu sötare. Han ser ut att vara cirka ett och ett halvt år, men man kan ju inte växa så mycket när man bara får ris att äta på barnhem. Han är väldigt busig och nyfiken. Han såg sin egen spegelbild i kylskåpet, gick fram till den och dunkade huvudet i kylskåpet ett par gånger. På söndagen upptäckte han att det var väldigt kul att gå i trappor... Jag vet inte hur många gånger jag gick med honom upp och ner.
Jag och Ida tog med honom till skolan där han grävde i sanden med sin sked som han alltid har med sig. När vi skulle gå hem igen ville han inte ha på sig vantarna. Det var först när han somnat i vagnen som vi lurade på honom dem ;)
Snarkar gör han också. Han har ett roligt humör, ena stunden jätteglad sedan är det något och då blir han ledsen för att efter bara några sekunder hitta något intressant och då bli glad igen :D
 
Johan med sin sked ;)
 
Björg kör lillebror i vagnen :)
 
Här målas det med Kari, Björg, Steinar och Johan :D
 
Vi hörs!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0